
2025 йилнинг тўққиз ойи якунига кўра, Uzbekistan Airways 710,2 миллиард сўм соф фойда кўрди, бу ўтган йилнинг айни давридаги кўрсаткичдан (494 миллиард сўм) 44% кўпдир. Aвиакомпания даромади 12,9 триллион сўмдан 13,7 триллион сўмгача (+6,6%) ошди.
Бу ҳақда компаниянинг миллий бухгалтерия ҳисоб стандартлари (НБУС) бўйича чораклик ҳисоботида айтилган. Сотувлар таннархи 11,70 триллион сўмни ташкил этган бўлса, ялпи фойда 2,02 триллион сўмни ташкил қилди, бу ўтган йилги 2,01 триллион сўм кўрсаткичига яқин.
Шу билан бирга, давр харажатлари деярли икки баробар қисқариб, 1,43 триллион сўмдан 772,2 миллиард сўмга тушди. Бу асосан маъмурий ва бошқа операцион харажатларнинг камайиши ҳисобига амалга ошди.
Бу асосий фаолиятдан олинадиган фойдани 63% ошириб, 1,46 триллион сўмга етказди. Аммо молиявий операциялар бўлимида ёмонлашув кузатилди: молиявий даромад 891 миллиард сўмни ташкил қилган бўлса, молиявий харажатлар 1,51 триллион сўмга етди.
Бу молиявий соҳада соф зарар келтирди. Харажатларнинг катта қисми фоиз тўловлари (382 миллиард сўм) ва валюта курси фарқлари (1,13 триллион сўм) туфайли юзага келди.
Шу билан бирга, валютани қайта баҳолаш ва фоиз даромадлари кутилган натижани бермади. Шундай бўлса-да, умумий хўжалик фаолиятидан олинадиган фойда 841 миллиард сўмга етди (ўтган йилги 586 миллиард сўм), соф фойда эса 710,2 миллиард сўмгача ошди (+44%).
Сотувлар соф рентабеллиги 3,8%дан 5,2%гача ошиб, асосий фаолият самарадорлигини яхшилаганини кўрсатмоқда, гарчи молиявий харажатлар якуний фойдага босим ўтказган бўлса-да. Uzbekistan Airways мамлакатнинг етакчи авиакомпанияси бўлиб қолмоқда ва йўловчилар оқимини оширишда давом этмоқда.
Aвиакомпания акцияларининг чорак қисми Миллий инвестиция жамғармасига (UzNIF) тегишли бўлиб, у IPOга чиқишни ва активларнинг бир қисмини очиқ бозорда жойлаштиришни режалаштирмоқда.
Меҳмон гуруҳидаги фойдаланувчилар ушбу мақолага изоҳ қолдира олмайди.