date

Lacetti va Tracker to‘qnashdi, piyoda fojeaviy halok bo‘ldi

Lacetti va Tracker to‘qnashdi, piyoda fojeaviy halok bo‘ldi
Toshkent shahrida yuz bergan yana bir yo‘l-transport halokati ko‘plab fuqarolarni tashvishga soldi. Hodisa 2025 yil 20 iyul kuni, taxminan soat 13:30 atrofida Mirzo Ulug‘bek tumanida, Oltintepa va Chaxbud ko‘chalari chorrahasida qayd etilgani ma’lum qilindi,.

Avvalombor, ushbu voqea yo‘ldagi xavfsizlik masalasini yana bir bor kun tartibiga olib chiqdi. Hodisa qanday sodir bo‘lgani haqida ma’lumotlarga ko‘ra, Lacetti va Tracker rusumli ikki avtomashina chorrahada to‘qnashib ketgan. Mazkur to‘qnashuvda, ayniqsa Tracker haydovchisi mashinani nazoratdan chiqarib, yo‘l chetida turgan piyodani urib yuborgan.

Afsuski, ushbu fojeaviy to‘qnashuv natijasida piyoda joyidayoq halok bo‘lgan. Hodisa guvohlari va kamera yozuvlari asosida aniqlanishicha, avtomashinalar o‘zaro juda yuqori tezlikda harakatlanayotgan bo‘lgan. Yo‘l chizig‘ini kesib o‘tayotgan piyoda ham ularning keskin harakati sababli himoyalana olmagan.

Huquqni muhofaza qiluvchi organlar tomonidan mazkur holat yuzasidan O‘zbekiston Respublikasi Jinoyat kodeksining 266-moddasi 2-qismi bo‘yicha jinoyat ishi qo‘zg‘atildi. Qonunga ko‘ra, transport vositasidan foydalanish xavfsizligi qoidalarini buzish va oqibatda inson hayotiga ziyon yetkazish 7 yilgacha ozodlikdan mahrum etish, shuningdek, haydovchilik huquqidan ham mahrum qilish bilan jazolanishi mumkin.

Ayni paytda dastlabki tergov harakatlari boshlab yuborilgan, guvohlar so‘roq qilinmoqda, texnik ekspertizalar tayinlangan.

Yo‘l harakati xavfsizligi bo‘yicha mutaxassislar bu kabi hodisalarning asosiy sababi sifatida chorrahalardagi yomon ko‘rinish, tezlik me’yoriga rioya qilinmasligi va haydovchilarning mas’uliyatsizligini ta’kidlamoqda.

Aytish joizki, ushbu hodisadan avval Toshkent shahar hokimi Shavkat Umurzoqov piyodalar xavfsizligini oshirish maqsadida 6 milliard 912 million so‘mlik loyiha tasdiqlagan edi. Bu mablag‘lar metall to‘siqlar, qo‘shimcha yo‘l belgilari va piyodalar yo‘laklarini tashkil etish uchun yo‘naltiriladi.

Shuningdek, joriy yilda davlat tomonidan “Xavfsiz yo‘l va xavfsiz piyoda” nomli Respublika jamg‘armasi faoliyatini qayta tashkil etish rejalashtirilgan. 2025 yil uchun bu jamg‘armaga 400 milliard so‘m mablag‘ ajratilishi ko‘zda tutilgan. Uning filiallari har bir hududda faoliyat yuritishi ham nazarda tutilgan.

Bundan tashqari, IIV tomonidan joriy qilingan sun’iy intellekt asosida ishlovchi Vaziyat monitoringi markazi orqali voqealar real vaqtda tahlil qilinadi. Bu tizim tirbandliklarni bartaraf etish va favqulodda vaziyatlarga tezkor javob qaytarishga yordam beradi.

Statistik ma’lumotlarga ko‘ra, 2024 yil davomida mamlakat bo‘ylab 9364 ta yo‘l-transport hodisasi qayd etilgan. Ularda 2203 kishi halok bo‘lgan. Bu kabi holatlar piyodalarning hayotini himoya qilish, yo‘ldagi faol harakat ishtirokchilariga nisbatan mas’uliyatni oshirish lozimligini yana bir bor namoyon etmoqda.

Har bir inson hayoti – bebaho. Har bir piyoda — oila, farzand, va yurt uchun qimmat. Shu sabab, haydovchi ham, piyoda ham birdek mas’ul. Yo‘lda ehtiyot bo‘lish, qoidalarga amal qilish va ehtirom ko‘rsatish barchamiz uchun muqaddas burch.
Ctrl
Enter
Xato topdIngizmi
Iborani ajratib Ctrl+Enter tugmasini bosing
Yangiliklar » Jamiyat » Lacetti va Tracker to‘qnashdi, piyoda fojeaviy halok bo‘ldi