Yalnız yaşamanın ağır hastalıklara yol açtığı söyleniyor

Yalnız yaşamanın ağır hastalıklara yol açtığı söyleniyor
Yalnızlık ve yalnız yaşamak ciddi hastalıklara yol açabilir. Özellikle fazla kilo, obezite, alkolizm ve beslenme bozuklukları bunlar arasındadır. Bu konuda doktor ve klinik psikolog Anton Polyakov basına bilgi vermiştir.

Uzmanın sözlerine göre, yalnızlık uzun süren stresle birlikte seyreder ve bu kronik yorgunluk, hafıza ve konsantrasyon azalması şeklinde ortaya çıkabilir.

Her türlü stres, hafızayı güçlendirmeye yardımcı olan maddelerin kaybına neden olabilir. Sonuç olarak, insanda hafıza zayıflar.

Ayrıca, kortizol (vücudu stresten koruyan hormon) seviyesinin yükselmesiyle insanlar genellikle aşırı yemek yerler. Sonuçta insülin direnci artar. Bu yüzden yalnız insanlar sık sık kilo alırlar.

Aynı zamanda, yalnızlarda ruh hali için sorumlu hormon olan nörotransmitterlerin üretimi önemli ölçüde azalır. Sonuç olarak, mutluluk hormonunun azalması, kaygı ve panik artışı gözlemlenebilir.
Zamin.uz'u Google'a ekleyin"Zamin"i Telegram'da okuyun!
Discuss with Zamin AIAnalyze the news, get useful answers

Yorumlar 0

İlgili haberler