Özbekistan 2,1 GW kapasiteye sahip AES inşa ediyor

Özbekistan 2,1 GW kapasiteye sahip AES inşa ediyor

Jizzax bölgesinde kapasitesi 2,1 GW olan kombine nükleer elektrik santrali inşası planlanıyor, diye yazıyor Kursiv medya sitesi. İki ana reaktör 1 GW'tan, iki ek blok ise 55 MW'tan oluşmaktadır.

Başbakan Yardımcısı Jamshid Hodjaev'in vurguladığına göre, bu santral 2035 yılına kadar yıllık 15 milyar kWh'den fazla elektrik enerjisi üretecek ve bölgedeki sanayinin gelişiminde önemli bir rol oynayacak.

Nükleer santral inşası, Jizzax'a yatırımların çekilmesine ve otomobil sanayisi gibi işletmelerin üretim kapasitesinin artırılmasına hizmet edecek.

Zamin.uz'u Google'a ekleyin"Zamin"i Telegram'da okuyun!
Discuss with Zamin AIAnalyze the news, get useful answers

Yorumlar 0

İlgili haberler