Onlarca öğretmen sınavdan men edildi

Onlarca öğretmen sınavdan men edildi
2025 yılının başından bu yana Özbekistan’da onlarca öğretmen sınav dolandırıcılığı nedeniyle sertifikasyon sürecinden çıkarıldı, diye bildirdi nova24.uz. Bu bilgi, Okul Öncesi ve Genel Eğitim Bakanlığı tarafından açıklandı.

2024 Ocak ayından itibaren öğretmenlerin değerlendirme sınavları şeffaflığı sağlamak amacıyla FaceID teknolojisiyle çevrim içi olarak gerçekleştirilmektedir.

Bu yıl içinde 79 aday sınavdan men edildi; bunlardan 68’i teknik cihaz kullandığı için diskalifiye edildi. Ayrıca, bazı şahısların öğretmenlere para karşılığında sınavı geçirme vaadinde bulunduğu vakalar da tespit edildi.

Bakanlık, bu tür durumların önüne geçmek amacıyla Başsavcılık dahil güvenlik birimleriyle iş birliği yapmaktadır. Öğretmenlere kendi bilgilerine güvenmeleri ve usulsüzlükleri +998-71-202-09-09 numaralı hattı arayarak bildirmeleri önerildi.
Zamin.uz'u Google'a ekleyin"Zamin"i Telegram'da okuyun!
Discuss with Zamin AIAnalyze the news, get useful answers

Yorumlar 0

İlgili haberler