İran ve ABD arasında yeni suçlamalar yükseliyor

İran'ın Hatem el-Enbiya askeri komutanlığı, Amerika Birleşik Devletleri'ni barış anlaşmasını ihlal etmekle suçladı. İran devlet televizyonu tarafından yayınlanan açıklamada, Amerikan ordusunun Hürmüz Boğazı'na doğru ilerleyen bir İran petrol tankerine ateş açtığı belirtildi. Ayrıca, Fuceyre limanı yakınlarında bir başka İran gemisine daha saldırı düzenlendiği vurgulandı.
Açıklamada, ABD'nin bazı bölgesel devletlerle iş birliği içinde Hemir, Sirik ve Keşm adalarındaki sivil yerleşim bölgelerine hava saldırıları düzenlediği de ifade edildi. İran tarafı, bu eylemleri durumu daha da gerginleştiren bir adım olarak değerlendiriyor.
Tahran, bu saldırılara yanıt olarak İran silahlı kuvvetlerinin Hürmüz Boğazı'nın doğu kesiminde ve Çabahar limanının güneyinde bulunan ABD savaş gemilerine saldırı düzenlediğini bildirdi. Açıklamada, Amerikan gemilerinin ciddi hasar aldığı kaydedildi.
Daha önce Fox News kanalı, ABD ordusunun İran'ın Keşm limanı ve güneydeki Bender Abbas bölgelerine saldırı düzenlediğini bildirmişti. Şu ana kadar Washington yetkililerinden konuyla ilgili bir açıklama gelmedi.






















Yorumlar 0
…