Xitoyning Guychjou provinsiyasida joylashgan Huajyang Grand Kanon ko‘prigi joriy sentyabr oyi oxirida rejalashtirilgan tantanali ochilishga tayyorgarlik doirasida besh kun davomida o‘tkazilgan yuk ko‘tarish sinovlaridan muvaffaqiyatli o‘tdi. Muhandislar bu jarayonni ochilishdan oldingi eng muhim bosqich sifatida baholab, barcha tartib-qoidalarga muvofiq amalga oshirganini ta’kidladi.
Mutaxassis muhandislik tekshiruv jamoasi tuzilmaning turli nuqtalarida 96 ta mashina (yo‘lovchi va yuk avtomobillari)ni strategik jihatdan joylashtirgan holda yuk ko‘tarish sinovini qat’iy tarzda o‘tkazdi. Ushbu mukammal baholash ko‘p vaznli yuk ostida ko‘prikning konstruksiyaviy barqarorligi va umumiy chidamligini aniqlashga qaratilgan edi. Shu orqali dinamik reaksiya, deformatsiya hadlari va ishonch intervallari bo‘yicha aniq tasavvur hosil qilindi.
Darayo vodiysidan 625 metr (2083 fut) balandlikda ko‘tarilgan Huajyang Grand Kanon ko‘prigi to‘liq foydalanishga topshirilganidan so‘ng jahon bo‘yicha yangi rekordlarni o‘rnatishi kutilmoqda. Balandlik parametrlari va prolyot konfiguratsiyasi, ya’ni ko‘prikda tayanchlar (ustun/oporalar) orasidagi bo‘shlik(lar) qanday tashkil etilgani loyihaning mehnatkash muhandislik yechimlariga tayanilganini ko‘rsatadi.
U nafaqat dunyodagi eng baland ko‘prik, balki tog‘li hududda qurilgan eng katta ko‘prik sifatida ham tarixda o‘ziga xos iz qoldiradi. Mutaxassislarga ko‘ra, mazkur loyiha muhandislik istiqbollari va infratuzilmani rivojlantirish sohasidagi muhim yutuqlardan biri bo‘ladi. Ya’ni u logistika quvurini kengaytiradi, sayohat vaqti va xarajatlarini qisqartiradi, shu bilan birga, mintaqa iqtisodiy aloqalarini yanada faollashtiradi.
Shunday qilib, tayyorgarlik bosqichidagi barcha talablar izchil bajarildi, sinov natijalari esa tuzilmaning ishonchli ekanini tasdiqladi. Qolgani — sentyabr oxiridagi ochilish marosimi va ekspluatatsiya bosqichidagi amaliyot.
“Zamin”ni Telegramʻda oʻqing!