date

AI-92 benzini nima uchun AI-95 dan yaxshiroq: ko‘pchilik bilmaydigan omillar

AI-92 benzini nima uchun AI-95 dan yaxshiroq: ko‘pchilik bilmaydigan omillar
Ko‘plab haydovchilar orasida yoqilg‘i markasi uning barcha xususiyatlarini to‘liq belgilaydi, degan ishonch shakllangan. Ushbu mantiqqa ko‘ra, AI-95 benzini har tomonlama AI-92dan ustun, AI-100 esa AI-95dan afzal. Ammo amaliyotda bu doim ham shunday emas va pastroq oktan sonli benzin bir qator parametrlar bo‘yicha yaxshiroq bo‘lishi mumkin. Keling, nima uchun shunday bo‘lishini va aniq avtomobil uchun eng mos yoqilg‘i turini qanday tanlash kerakligini ko‘rib chiqamiz.

Avtomobil ishlab chiqaruvchisi transport vositasini ekspluatatsiya qilishda e’tiborga olinishi kerak bo‘lgan sarf materiallari standartlarini belgilashda hal qiluvchi rol o‘ynaydi. U texnik suyuqliklar uchun ruxsatlarni, shuningdek, benzinning minimal xususiyatlarini belgilaydi. Biroq, ishlab chiqaruvchilar oktan sonining yuqori chegarasini cheklamaydi, shuning uchun haydovchilarda tanlov imkoniyati bo‘ladi. Masalan, “AI-92dan past bo‘lmasin” deb ko‘rsatilgan bo‘lsa, AI-95 ham quyish mumkin va ko‘pincha haydovchilar bunday yondashuvning afzalligini his qilishadi.

Yuqori oktan soni dvigatel quvvatini biroz oshirish va yoqilg‘i sarfini kamaytirish imkonini beradi, ammo o‘lchovlar shundan dalolat beradiki, iqtisodiy jihatdan bu maqsadga muvofiq emas. Yoqilg‘i iste’molidagi o‘zgarish narx farqini — taxminan 10% — qoplay olmaydi. Lekin AI-95 o‘rniga AI-92 qo‘yilganda boshqa afzalliklar, masalan, yoqilg‘i tizimi va dvigatelning tozaligini saqlashga xizmat qiladimi? Bu yerda hammasini bir xil deb bo‘lmaydi.

Hozirgi texnologiyalar oktan sonini 95 darajaga katalitik usulda (neftni qayta ishlash orqali) olish imkonini beradi. Biroq amalda ko‘plab ishlab chiqaruvchilar bu texnologiyadan, u nisbatan qimmatga tushgani uchun, foydalanishmaydi. Kerakli oktan sonini olish uchun antidetonatsion qo‘shimchalar qo‘shish ancha arzon. Va uzoq muddatda aynan shu qo‘shimchalar dvigatelning ichida ifloslanishga katta ta’sir ko‘rsatishi mumkin.

Shuningdek, AI-95 har doim ham AI-92dan toza bo‘lmaydi, balki ko‘p hollarda aks ta’sir kuzatiladi. Antidetonatsion qo‘shimchalar klapanlar va porshen tizimi elementlarida cho‘kmalar qoldirishi, natijada xos is to‘planishi mumkin. Shu sababli ham, AI-92 saqlashda barqarorroq, chunki uning tarkibida uchuvchi moddalar kamroq. Demak, u ayniqsa issiqda, o‘zining boshlang‘ich oktan sonini ancha uzoqroq saqlab qoladi.

Eski dvigatellar, ishlash uchun AI-92ga mo‘ljallangan bo‘lsa, doimo ham AI-95ni yaxshi qabul qilmaydi. Oktan soni qancha yuqori bo‘lsa, yoqilg‘i-havo aralashmasi shuncha uzoq yonadi va bu omil yoqilg‘ini tanlashda ahamiyatli. Zamonaviy avtomobillarda boshqaruv blogi aralashmani aniq to‘g‘rilaydi, ammo oldin bunday texnologiyalar bo‘lmagan. Shu bois, yoqilg‘i belgilangan vaqtda yonib ulgurmasligi, natijada chiqish klapanlari ortiqcha yuklanishga duchor bo‘lib, o‘z muddatidan oldin yonib ketishi mumkin.

Agar ishlab chiqaruvchi AI-92dan foydalanishga ruxsat bersa, AI-95ga o‘tishni ongli ravishda amalga oshirish lozim. Aks holda, nafaqat ortiqcha yoqilg‘i uchun pul to‘lab, balki uzoq muddatda dvigatel ishlashida muammolarga duch kelishingiz mumkin. Lekin istisnolar ham bor — turbinali dvigatellar uchun ruxsat etilgan holda AI-95ga o‘tish ijobiy samara berishi mumkin.
Ctrl
Enter
Xato topdIngizmi
Iborani ajratib Ctrl+Enter tugmasini bosing
Yangiliklar » Foydali » AI-92 benzini nima uchun AI-95 dan yaxshiroq: ko‘pchilik bilmaydigan omillar