
Президент Шавкат Мирзиёевнинг Вашингтонга расмий ташрифи доирасида Ўзбекистон ва АҚШ ўртасида янги иқтисодий ҳамкорликни йўлга қўювчи миллиардлаб долларлик битимлар пакети имзоланди. АҚШ Давлат департаменти маълумотига кўра, ушбу келишувлар автомобилсозлик каби асосий саноат тармоқларини қамраб олади ва умумий ҳажми 5 миллиард доллар бўлган АҚШ автомобиль компонентларини уч йил давомида импорт қилишни кўзда тутади.
Бу қадам маҳаллий автомобиль саноатини модернизация қилиш ва локаллаштиришни янада чуқурлаштиришга қаратилган. Бундан ташқари, АҚШ томон UzAuto Motors компаниясининг хусусийлаштириш ва сотилиш жараёнини қўллаб-қувватлаш борасида ҳамкорлик қилишга тайёрлигини билдирди.
Ушбу масала, айниқса, 2026 йилнинг биринчи чорагига белгиланган хусусийлаштириш режалари фонида долзарб аҳамият касб этмоқда. UzAuto Motors компаниясининг молиявий кўрсаткичлари мураккаб динамикани намойиш қилмоқда.
Жорий йилнинг дастлабки уч чорагида компания даромади 12,8 фоизга камайиб, 35,4 триллион сўмни (2,93 миллиард доллар) ташкил этди. Худди шу даврда соф фойда 3,6 фоизга қисқариб, 2,66 триллион сўмга (220 миллион доллар) тенг бўлди.
Бироқ, чораклик ҳисоботлар таҳлили ижобий ўзгаришларни кўрсатмоқда. Биринчи ярим йилликда соф фойда 27,5 фоизга пасайган бўлса, учинчи чоракда (июль-сентябрь) компания молиявий натижаларини сезиларли даражада яхшилади.
Ушбу даврда соф фойда 1,27 триллион сўмни ташкил этди, бу ўтган йилнинг шу даврига нисбатан 426 миллиард сўмга (50,7 фоизга) кўпдир. Бу муваффақиятга даромад 17,2 фоизга камайганига қарамай эришилди.
Асосий омил ишлаб чиқариш таннархининг 21,5 фоизга пасайиши бўлиб, бу ялпи фойда маржасини 15,3 фоиздан 19,6 фоизга ошириш имконини берди. Компаниянинг молиявий кўрсаткичларига ижобий таъсир кўрсатган яна бир омил молиявий даромадларнинг уч баробар ошиши бўлди.
Ушбу даромадлар асосан валюта курси фарқлари туфайли 266 миллиард сўмдан 842 миллиард сўмга кўтарилди. Шунингдек, фойда солиғи 23 фоизга қисқариб, 263 миллиард сўмни ташкил этди.
Бу ўзгаришлар фонида Ўзбекистон автомобиль бозори трансформация жараёнини бошдан кечирмоқда. Chevrolet брендининг расмий улуши бир йил ичида 89,4 фоиздан 82,7 фоизга тушди.
Бу сотув ҳажмининг 26 минг дона автомобилга камайиб, 245,1 мингга етгани билан боғлиқ. Cobalt (-4,2 фоиз), Tracker (-12 фоиз) ва Onix (-37,8 фоиз) каби машҳур моделларнинг сотувлари ҳам пасайган.
Шу билан бирга, рақобатчилар ўз позицияларини мустаҳкамламоқда. Kia, Chery ва Haval автомобилларини ишлаб чиқарувчи ADM Жиззах компаниясининг улуши 6,5 фоиздан 11,1 фоизга ошди ва сотув ҳажми 19 766 донадан 32 987 донага етди.
BYD электромобил ишлаб чиқарувчиси ҳам бозор улушини 3,8 фоиздан 5,7 фоизга ошириб, сотув ҳажмини 11 580 донадан 16 846 донага кўпайтирди. UzAuto Motors бош директори Янош Ковач компания стратегиясини ўзгартириш зарурлигини таъкидлади.
Унга кўра, саккизта янги модель, шу жумладан, бозорда машҳур Cobalt'нинг янгиланган версияси ишлаб чиқилмоқда. 3 ноябр куни Cobalt автомобилларининг янги партияси олдиндан буюртма қилинганида 2,5 соат ичида 100 минг дона буюртма рўйхатга олинган.
Моделнинг бошланғич нархи 146,5 миллион сўм (12,1 минг доллар) бўлиб, умумий буюртма ҳажми 1,2 миллиард доллардан ошди. Бу брендга бўлган ишончнинг ҳали ҳам юқори эканини тасдиқлайди.
UzAuto Motors АҚШ билан янги келишув имзолади
Ctrl
Enter
Хато топдингизми?
Иборани ажратиб Ctrl+Enter тугмасини босинг Мавзуга оид янгиликлар