[img]https://zamin.uz
Samarqand shahrida jamoatchilik e’tiborini jalb etgan yana bir holat qayd etildi: o‘qituvchi ayollar maktab ta’mirlash ishlariga jalb qilindi. Ijtimoiy tarmoqlarda tarqalgan suratlarda ular xavfli balandlikda, hech qanday maxsus himoya vositalarisiz ishlayotgani aks etgan.
Ba’zi kadrlarda ayollar binolarning tom qismida yoki ikkinchi, uchinchi qavatlar balandligida turib, devor bo‘yash, shiftlarni tozalash kabi og‘ir va hatari yuqori bo‘lgan ishlar bilan mashg‘ul ekani ko‘riladi.
Samarqand viloyati Maktabgacha va maktab ta’limi boshqarmasi tomonidan berilgan rasmiy bayonotga ko‘ra, ushbu holat 24-umumta’lim maktabida sodir bo‘lgan. Boshqarma majburiy mehnat amaliyotini mutlaqo qoralashini va bu masala albatta o‘rganilib, natijasiga ko‘ra qo‘shimcha ma’lumot taqdim etilishini ma’lum qildi.
«Ustoz» so‘zi aslida izzatga loyiq
Har qanday jamiyatda o‘qituvchi shaxsi e’zozga sazovor. Ularni ta’lim berish o‘rniga, bolg‘a va boyoq bilan qurilish ishlariga jalb etish nafaqat qonunga zid, balki insoniy qadr-qimmatga ham xilof hisoblanadi. Bu kabi holatlarning yana va yana takrorlanayotgani esa jiddiy tahlilu chora-tadbirlarni talab qiladi.
Avvalroq Andijon viloyati, Marhamat tumanidagi 42-maktabda ham o‘xshash holat qayd etilgan edi. O‘qituvchilar ta’mirlash ishlariga majburiy jalb etilgani aniqlangan va natijada maktab direktori Z.Mamajonova ishdan bo‘shatilib, 41 million 200 ming so‘m miqdoridagi ma’muriy jarimaga tortilgan.
Muddatli ta’mirmi yoki qonunbuzarlik?
So‘nggi yillarda ta’lim muassasalarini ta’mirlash, obodonlashtirish va tozalash ishlariga pedagoglarni jalb qilish holatlari muntazam ravishda muhokamalar markazida turibdi. Ammo har safar rasmiylar bu holatni qoralashini aytgani bilan, amalda aybdorlar jazodan qutilib qolmoqda.
Ta’lim sohasidagi mehnat munosabatlari davlat tomonidan maxsus tartibda tartibga solingan. O‘qituvchi dars berishi, bilim berishi, yosh avlodni tarbiyalashi kerak — uni qurilishchi yoki ustabop ustalar safida ko‘rish insofdan emas.
Yakuniy fikr: hurmat ta’limdan boshlanadi
Agar biz haqiqiy ta’lim islohotlarini ko‘rmoqchi bo‘lsak, avvalo o‘qituvchiga bo‘lgan munosabatni o‘zgartirishimiz kerak. Ularga hurmat qilish — ularni majburiy mehnatga jalb qilmaslikdan boshlanadi. Zero, bir jamiyatning kelajagi o‘sha jamiyatning ustozlarga bo‘lgan munosabati bilan o‘lchanadi.
/uploads/posts/2025-08/938011b8cf_m8.webp[/img]
“Zamin”ni Telegramʻda oʻqing!