O‘zbekistonda aholi uchun davlat xizmatlaridan foydalanish jarayonlari yanada yengillashmoqda. Adliya vazirligi xabariga ko‘ra, 2025 yil 1 noyabrdan boshlab fuqarolar zarur ma’lumotlarni qog‘oz ko‘rinishida emas, balki o‘z mobil telefoni yoki shaxsiy kabineti orqali taqdim etishlari mumkin bo‘ladi. Davlat organlari va tashkilotlari endilikda ma’lumotlarni qog‘oz shaklida talab qilishga haqli emas.
Yangi tartibga muvofiq, Davlat xizmatlari portali orqali taqdim etilgan ma’lumotlar qog‘oz hujjatlarga teng kuchga ega bo‘ladi. Bu, o‘z navbatida, fuqarolar uchun vaqt va xarajatlarni tejash imkonini yaratadi. Jismoniy shaxslarning shaxsiy ma’lumotlari ularning shaxsiy kabineti orqali real vaqt rejimida taqdim etiladi.
Shu bilan birga, davlat xizmatlari markazlarida insonparvarlik tamoyillari asosida yangi qulayliklar joriy etiladi. Xususan, nafaqaxo‘rlar, homilador ayollar va uch yoshgacha bo‘lgan farzandi bilan kelgan fuqarolar navbatsiz xizmat olish huquqiga ega bo‘ladi. Bu ularning davlat xizmatlaridan tez va ortiqcha qiyinchiliksiz foydalanishlariga xizmat qiladi.
Yangi islohotlardan yana biri — shaxsni identifikatsiya qilish jarayonida innovatsion texnologiyalar joriy etilishi. 2025 yildan boshlab yagona identifikatsiya tizimi (OneID) orqali ro‘yxatdan o‘tishda Face ID orqali biometrik tasdiqdan o‘tish imkoniyati yaratiladi. Bu nafaqat xavfsizlikni oshiradi, balki jarayonni ham ancha soddalashtiradi.
Shuningdek, Davlat xizmatlari markazlari Yagona portal orqali amalga oshirilayotgan barcha xizmatlar bo‘yicha aholi va tadbirkorlarga xizmat ko‘rsatish huquqini oladi. Bu esa davlat xizmatlarini “bir darcha” tamoyili asosida yanada samarali va qulay tarzda taqdim etilishiga olib keladi.
Mutasaddilar ta’kidlashicha, mazkur yangiliklar fuqarolar uchun ortiqcha qog‘ozbozlikka chek qo‘yib, zamonaviy raqamli xizmatlarni yanada ommalashtirishga qaratilgan. Yangi tizim amaliyotga to‘liq joriy etilgandan so‘ng, aholi davlat xizmatlaridan foydalanishda ko‘proq qulaylik va shaffoflikka erishadi.
“Zamin”ni Telegramʻda oʻqing!