
Foto: Pinterest
2025 yilda raqamli texnologiyalar sohasida yana bir shov-shuvli yil boʻlishi kutilmoqda. Sun'iy intellektning rivojlanishi, ijtimoiy tarmoq foydalanuvchilari koʻpayishi va onlayn xizmatlar kengayishi bu jarayonning asosiy turtkilaridir. Shu munosabat bilan, We Are Social va Meltwater kompaniyalari hamkorligida tayyorlangan Digital 2025 global hisoboti e'lon qilindi, deb yozadi Daryo nashri.
Hisobotda raqamli texnologiyalar va internet sohalaridagi oʻzgarishlar, trendlar va oʻsish koʻrsatkichlari haqida ma'lumot berilgan. Unga koʻra, bugungi kunda Er yuzida 8,20 milliard odam yashaydi, bu oʻtgan yilning shu davriga nisbatan 70 million kishiga koʻp. Aholining 5,78 milliard nafari yoki 70,5 foizi mobil telefondan foydalanadi. Hozirda butun dunyo boʻylab foydalaniladigan mobil telefonlarning deyarli 87 foizi smartfonlarga toʻgʻri keladi.
2025 yil boshida jami 5,56 milliard kishi internetdan foydalanadi, buning natijasida qamrov darajasi 67,9 foizni tashkil etdi. 2024 yil davomida internet foydalanuvchilari 136 millionga oshdi, biroq 2025 yil boshida 2,63 milliard kishi ta'minotsiz qolmoqda.
Odamlar nega internetdan foydalanmoqda?
Global ijtimoiy tarmoq foydalanuvchilari soni 5,24 milliardga yoki Er aholisining 63,9 foiziga teng. “Ma'lumot topish” 2025 yil boshida internetga kirish uchun yagona eng katta motivatsiya boʻlib qolmoqda. Katta yoshli internet foydalanuvchilarining 62,8 foizi bu asosiy sabablaridan biri ekanini ta'kidlagan.
Biroq hozirda har 10 nafar internet foydalanuvchisidan 6 nafardan koʻpi “doʻstlar va oila bilan aloqada boʻlish” eng yuqori raqamli motivatsiya ekanini aytmoqda.
Eng muhimi, 16 yoshdan 34 yoshgacha boʻlgan internet foydalanuvchilari orasida internetga kirishning asosiy sababi ijtimoiy muloqot boʻlib, bu 55 va undan katta yoshdagi internet foydalanuvchilari orasida uchinchi oʻrinni egallaydi.
Yoshlarning ijtimoiy aloqani oʻzlarining eng muhim raqamli ehtiyoji sifatida koʻrsatishlari raqamli qurilmalar va xizmatlar kelajagi uchun muhim ahamiyatga ega.
Yosh odamlarning koʻngilochar yoki yangiliklar qidirishi internetga murojaat qilish ehtimolini belgilashda muhim rol oʻynaydi. Bunda yoshlar video va musiqaga koʻproq ahamiyat berishsa, keksa avlod dolzarb masalalarga koʻproq e'tibor qaratadi.
“Biror ishni qanday bajarishni oʻrganish” va “yangi gʻoyalar yoki ilhom topish” internetga kirishning yana bir muhim sababi boʻlib qolmoqda. Bu raqamli muhitda kontent yaratishda ishtirok etayotgan har bir kishi uchun muhimdir. Quyida yosh boʻyicha foydalanuvchilarning internetga kirishi sababi keltirilgan:

Odamlar kuniga oʻrtacha qancha vaqtini internetda oʻtkazishadi?
Soʻnggi oylarda butun dunyo internetda oʻtkazayotgan vaqt miqdori ham asta-sekin koʻpayib bormoqda. GWI’ning soʻnggi tadqiqotlari shuni koʻrsatmoqdaki, katta yoshli internet foydalanuvchilari kuniga oʻrtacha 6 soat 38 daqiqani internetga sarflaydi.
Bu aslida oʻtgan yili shu paytda xabar qilingan koʻrsatkichdan 2 daqiqa kam, ammo oraliq davrdagi barcha oʻrtacha koʻrsatkichlardan yuqori.
Ammo odamlarda har kuni ma'lum soatlar bor va ular allaqachon uygʻoq hayotlarining taxminan 40 foizini raqamli qurilmalar va xizmatlar bilan faol shugʻullanishga sarflamoqda.
Dunyo boʻylab televizor koʻruvchilar kamaydi
Dunyodagi internet foydalanuvchilari har kuni oʻrtacha 3 soat 13 daqiqa televizor tomosha qiladi. Bu vaqtga an'anaviy televideniye, striming platformalari va yozib olingan telekoʻrsatuvlarni tomosha qilish ham kiradi.
Taqqoslash uchun, bu koʻrsatkich oʻtgan yili shu paytda xabar berilgan kunlik oʻrtacha koʻrsatkichdan 7 daqiqa koʻp (+3,8 foiz), ammo ikki yil avvalgi shu davrdagi qiymatdan kuniga taxminan 10 daqiqa (-5 foiz) kam.
Shunisi qiziqki, odamlar har kuni televizor koʻrgandan koʻra internetda ikki baravar koʻproq vaqt sarflaydi. Ammo telekoʻrsatuvlar va filmlarni namoyish etish ham kundalik internet vaqtining muhim qismini tashkil etadi va har 10 kishidan 3 nafari televizorlar orqali ulangan kontentga ham kiradi.
Eng muhimi, internet televideniyeni “oʻldiradi” degan da'volarga qaramay, internet foydalanuvchilarining 97,5 foizi har oy kamida bitta televideniyeni koʻradi.
55 yoshdan 64 yoshgacha boʻlganlar 16 yoshdan 24 yoshgacha boʻlganlarga qaraganda taxminan 25 foiz koʻproq televizor koʻradi.

Ctrl
Enter
Xato topdIngizmi
Iborani ajratib Ctrl+Enter tugmasini bosingMavzuga oid yangiliklar