2025 yilga borib yo‘lovchilarni tashish bilan shug‘ullanuvchi samolyotlar haydovchisiz parvoz qilishi mumkin, deb yozadi Kun nashri mazkur soha vakillarining shunday xulosasiga asoslanib.
2025 yilda masofadan boshqariluvchi laynerlar paydo bo‘ladi, bu tashuvchi-kompaniyalarga yiliga 35 milliard dollar tejash imkonini beradi. Birinchi navbatda uchuvchilar maoshiga yo‘naltiriluvchi xarajatlar sezilarli ravishda qisqaradi.
Umuman olganda, yo‘lovchilar uchun ham ma’lum ma’noda qulaylik tug‘iladi, zero parvozning avtomatlashuvi chiptalar narxining 10 foizga arzonlashishiga olib keladi. To‘liq avtopilot texnologiyasi ustida Boeing kabi gigant ishlamoqda. Kompaniya uchuvchining o‘rniga sun’iy intellekt qaror qabul qiluvchi dasturiy ta’minot ishlab chiqaradi.
Biroq yo‘lovchilar hozircha bunday salohiyatdan xavfsirashmoqda, so‘roq qilinganlarning 54 foizi uchuvchisiz laynerda parvoz qilmasliklarini ta’kidlashgan, hatto chiptalar narxining pasayishi ham vaziyatni qutqarmaydi. Kabinadagi uchuvchining o‘rnini hech kim bosa olmaydi deb hisoblovchi ba’zi ekspertlar ham bunga salbiy munosabat bildirishgan. “Zamin” yangiliklarini “Telegram”da kuzatib boring
Ctrl
Enter
Xato topdIngizmi?
Iborani ajratib Ctrl+Enter tugmasini bosingMavzuga oid yangiliklar
Migrantlarni Rossiyadan chiqarib yuborishning yangi tartibi taklif etildi
Moskva aeroportlarida 1000 ga yaqin tojikistonlik qolib ketdi
Tojikiston o‘z fuqarolarini «o‘ta zarurat bo‘lmasa» Rossiyaga bormaslikka chaqirdi
Global Janub kimniki?
Xose Venansio Lopes: Ba’zi vaziyatlarda o‘zimiz nazoratni yo‘qotdik
Qozog‘iston “Tolibon” uchun raqamli boshqaruvni yo‘lga qo‘yish va afg‘on maktablarini internetga ulashga tayyor
O‘zbekistonda uy-joy va avtomobillar oldi-sotdisi naqd pulsiz shaklga o‘tkazilishi mumkin
Vohid Shamsai: "O‘zbekiston Osiyoda bizga eng yaqin va eng qiyin raqiblardan biri ekanligini amalda ko‘rsatdi"