Хитой электромобилларни оммавий ишлаб чиқариш ва улардан фойдаланиш соҳасида катта ютуқларга эришди. 2024 йилда Хитойда электромобиллар сотилиши ички ёнув двигателли (ИЁД) автомобильлардан илк бор ошиб кетди. Бу эса нефть бозорига жиддий таъсир кўрсатиши мумкин.
Электромобиллар: бозорни ўзгартирувчи куч
Хитой электромобил ишлаб чиқарувчиларини қўллаб-қувватлаб, инфратузилмани ривожлантириш учун катта сармоя киритди. 2024 йил давомида мамлакатда электромобиллар сотилиши ойма-ой ошиб борди. Июль ойида электромобиллар савдоси илк бор ИЁД автомобилларини ортда қолдирди. Ноябрь ойида эса рекорд натижа — 1,4 миллион дона электромобил сотилди.
Аммо сотилган электромобилларнинг қарийб 40 фоизи гибрид моделлар бўлиб, улар ҳали ҳам ёқилғи талабини оширади. Шунга қарамай, Хитойнинг ушбу тенденцияси глобал нефть бозорида янги ўзгаришларни келтириб чиқармоқда.
Нефть бозорига таъсир
2024 йилда Хитойнинг нефть импорти пасайишни бошлади. Октябр ойида мамлакат кунига 10,53 миллион баррел нефть импорт қилди, бу 2023 йилга нисбатан 9 фоизга кам. Бу ҳолат нефтьга бўлган талабнинг секинлашаётганини кўрсатмоқда. Шунга қарамай, Хитойнинг нефть истеъмоли яқин йилларда пасайиши кутилмаяпти, чунки нефть кимё саноати ҳали ҳам талабнинг асосий манбаи бўлиб қолмоқда.
Хулоса
Хитой электромобиллар бозорида етакчи бўлишда давом этмоқда ва бу дунё нефть бозорига сезиларли таъсир кўрсатмоқда. Аммо, экспертларнинг фикрича, Хитойда нефть истеъмоли камида 2030 йилгача барқарор бўлиб қолади. Шу билан бирга, Ҳиндистон каби бошқа мамлакатлар нефтьга бўлган талабнинг асосий драйверига айланиши мумкин. “Замин” янгиликларини “Telegram”да кузатиб боринг
Ctrl
Enter
Хато топдИнгизми?
Иборани ажратиб Ctrl+Enter тугмасини босинг