
Rossiya hukumati oldida turibdigan eng dolzarb muammolardan biri — yo‘lovchi tashish sohasida migrantlar hissasining keskin oshgani va buning ortidan yuzaga kelayotgan xavfsizlik muammolari. Bu boradagi dolzarb taklif — haydovchisiz taksi xizmatini keng joriy etish.
Bu taklif kim tomonidan berildi?
Mazkur tashabbus bilan Rossiya bosh vaziri Mixail Mishustinga “Yangi odamlar” partiyasi yetakchisi Aleksey Nechayev va deputat Anton Tkachev murojaat qilgan. Ularga ko‘ra, hozirgi kunda taksi sohasida ishlayotgan migrantlarning soni keskin ko‘paygan va bu ko‘p hollarda mehnat qonunchiligini buzish bilan kechmoqda.
Nechun haydovchisiz taksi?
Deputatlarning ta’kidlashicha, ko‘plab migrant haydovchilar patentsiz ishlashadi yoki ularning hujjatlari to‘liq emas. Bunday vaziyatda nafaqat qonuniylik, balki yo‘lovchilarning xavfsizligi ham katta xavf ostida qoladi. Shu bois, ular haydovchisiz — avtonom boshqaruvdagi taksi xizmatlarini joriy etishni mamlakat miqyosida kengaytirishni taklif qilmoqda.
Bu qanday amalga oshiriladi?
— «Moskva, Tatariston va “Sirius”da haydovchisiz taksi xizmatlarini sinov tariqasida joriy etdik. Undan ijobiy natijalar olindi. Shunday ekan, Moskvada ushbu tajribani tezroq kengaytirishni, keyinchalik esa Rossiyaning boshqa yirik shaharlarida bosqichma-bosqich joriy qilishni so‘raymiz», — deyiladi deputatlar murojaatida.
Yangi cheklovlar qayerda kuchga kiradi?
1 iyuldan boshlab Sankt-Peterburg shahrida yangi tartib kuchga kiradi. Endi patent asosida ishlayotgan migrantlarga taksi haydovchisi, kurer yoki yetkazib berish xizmatlarida faoliyat yuritish taqiqlanadi. Yangi qoidalarga ko‘ra, ular quyidagi sohalarda ishlay olmaydi:
- yengil avtomobillarni haydovchilik uchun ijaraga berish va taksi xizmati;
- har qanday turdagi kurerlik;
- transport orqali yetkazib berish;
- oziq-ovqat yetkazib berish xizmatlari.
Bu qaror amalga kirganidan so‘ng, migrantlarga mazkur cheklovlarga rioya qilish uchun uch oy muddat beriladi.
Savol: Bu qaror kimlarga ta’sir qiladi?
Javob: Bu, asosan, Markaziy Osiyodan kelgan, jumladan O‘zbekiston, Tojikiston va Qirg‘izistondan kelib, taksi va kurerlik sohalarida ishlab kelayotgan minglab mehnat migrantlariga to‘g‘ridan to‘g‘ri ta’sir qiladi.
Savol: Haydovchisiz taksilar real yechimmi?
Javob: Texnologik jihatdan Rossiya bu sohada ancha ilgarilagan. Ammo butun mamlakat bo‘ylab avtonom taksilarni keng joriy qilish uchun infratuzilma, qonunchilik va fuqarolarning ishonchi masalalarida katta ish olib borilishi lozim. Shu bois, bu yechim real bo‘lsa-da, qisqa muddatda to‘liq amalga oshishi qiyin.
Xulosa:
Rossiyada migrantlar sonini qisqartirish bo‘yicha yana bir jiddiy qadam tashlanmoqda. Bu nafaqat transport tizimiga, balki butun mehnat bozori va ijtimoiy muhitga ta’sir ko‘rsatishi aniq. Haydovchisiz taksilar esa, texnologik yangilik sifatida, endi real raqobatchiga aylanishi mumkin. “Zamin”ni Telegramʻda oʻqing!
Ctrl
Enter
Xato topdIngizmi
Iborani ajratib Ctrl+Enter tugmasini bosing Mavzuga oid yangiliklar