Mercedes-Benz elektromobillarni quvvatlash vaqtini keskin qisqartirish bo‘yicha yangi bosqichga o‘tdi. Kompaniyaning maqsadi — elektromobilni quvvatlashni benzin quyish jarayonidek tez va qulay qilish, deb yozmoqda ixbt.com sayti.
Shu maqsadda V-Class bazasida yaratilgan tajriba avtomobili — mobil laboratoriya ishlab chiqilgan. U beshta quvvat portiga ega bo‘lib, yuqori kuchlanishli energiya uzatish, batareyani sovitish, ikki tomonlama quvvatlanish (V2H va V2G), avtomatik induktiv hamda quyosh energiyasi asosida quvvat olish texnologiyalarini sinovdan o‘tkazmoqda.
Mercedes-Benz quvvat tizimlari bo‘limi rahbari Malte Sivers ta’kidladi:
“Navbatdagi kurash — bu qulaylik uchun. Mijozlar quvvatlash jarayoni benzin quyish kabi tez va silliq bo‘lishini istashadi. Biz aynan shunga e’tibor qaratayapmiz.”
Avtomobil ikki portli CCS tizimi bilan jihozlangan bo‘lib, u 900 kVt gacha quvvat berishi mumkin. Maksimal 1000 amper tokda u 100 kVt·soatli batareyani atigi 10 daqiqada to‘ldiradi.
Bundan tashqari, MCS (megavattli quvvat tizimi) ham sinovdan o‘tmoqda — u 1000 kVtdan ortiq quvvat yetkazib bera oladi.
Yana bir muhim yo‘nalish — ikki tomonlama quvvatlanish texnologiyasi bo‘lib, u avtomobilni uy, tarmoq yoki tashqi qurilmalarni quvvatlantirish vositasiga aylantiradi. Tizim AC va DC tok bilan ishlaydi va uning ommaviy ishlab chiqarilishi boshlangan.
“Zamin”ni Telegramʻda oʻqing!