
"Yandeks" o‘zining haydovchisiz avtomobilini muvaffaqiyatli sinovdan o‘tkazgani haqida so‘zlab berdi: mashina haydovchining ishtirokisiz Moskva - Tula - Moskva yo‘nalishi bo‘ylab harakatlana oldi.
Haydovchi salonda bo‘lishiga qaramay, u harakatda ishtirok etmagan. O‘qitilgan neyron tarmoq boshqa haydovchilarning xatti-harakatlarini bashorat qildi, yo‘l berishga va yo‘l ishlari olib borilayotgan hududlarni chetlab o‘tishga yordam berdi.
Bu "Yandeks"ning haydovchisiz harakatlanish sohasidagi birinchi muvaffaqiyati emas: 2025 yil may oyidan beri kompaniya tijorat tashuvlari uchun avtonom yuk mashinalaridan foydalanmoqda - mashinalar allaqachon 130 ming kilometr masofani bosib o‘tgan.
Shuningdek, kompaniya 2027 yil oxirigacha 20 000 ta yetkazib beruvchi robotlarni ishlab chiqarishni rejalashtirayotganini ma’lum qildi. Bu ishlab chiqarish narxi pastroq, yangi osma va yangilangan lidarga ega bo‘lgan robotlarning yangi avlodi bo‘ladi.
Yangi avlodning birinchi modellari 2025 yil noyabr oyida paydo bo‘ladi. Tannarxning pasayishi hisobiga robotlar yordamida yetkazib berish kuryerlik xizmatiga qaraganda arzonroq bo‘ladi.